tiistai 9. marraskuuta 2010

Sisältöä

"En ole unohtanut suurta tyhjyyttä, olen vain lakannut pelkäämästä sitä.
Seison sen partaalla ja kauhu kouraisee vatsaani,
kun näen millä kaikella sitä yritetään täyttää."-Kai Nieminen
Minua kiinnostaa se, millä ihminen täyttää elämänsä. Koska harvan meistä nykyään täytyy kantaa lämpö ja vesi ulkoa sisään, viedä likasanko ulos, huuhdella lakanat avannossa jne.,
tyhjää aikaa riittää.
Siis sitä vapaa-aikaa.
Sen sisältö kiinnostaa minua enemmän kuin kenenkään ammatti. Vaikka juuri sitä usein ensimmäisenä kysytään ja sitten luodaan kuva ihmisestä ammatin perusteella.

Mutta mitä teet silloin, kun ei ole pakko tehdä mitään. Sisältö tekee ihmisestä kiehtovan.

Tai tylsän.

Tai pelottavan.

Meneekö vapaa-aika television edessä vai lenkkipolulla? Ompelukoneen ääressä vai baaritiskin ääressä? Agility-radalla vai tallihommissa? Kuntosalilla vai kirjastossa? Museon vitriinien äärellä vai kuorossa laulellen?

Vai - mikä minusta on kauheinta - shoppaillen ajankuluksi isoissa kauppakeskuksissa?

Kun ei tarvitse taistella hengissäpysymisestä, voi valita. Tehdä elämästä itsensä näköisen.

Miltähän minun vapaa-aikani näyttää muista, muodostunko minä tekemisistäni ja olemuksestani?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti