tiistai 28. joulukuuta 2010

Takaisin arkeen (ihanaa!)

Nopea arkeen palauttaja on vaikkapa perintö- ja veroasioiden hoitaminen
pankissa, isännöitsijällä, kirkkoherranvirastossa, verotoimistossa ja taas pankissa.
Olen virallisesti elossa, koskapa minulla on nyt hallussani paperi,
jossa lukee, että minä elän.
Tai ainakin nimeäni ja sos.tunnustani käyttävä henkilö elää.




Kissa rakastaa vai pitäisikö sanoa jumaloi
hahtuvien lammasmaista tuoksua.
Hahtuvasta neulominen on mahdotonta,
ellei kissaa ole teljetty lukkojen taa.
Onneksi on tuoksutontakin lankaa.


Perjantain Hesarista luin toimittajasta, joka oli pitänyt viikon
mediapaaston.

Kaipaisin sellaista itsekin.
Olen liian kiinnostunut
kaikesta olevinaan tärkeästä
ja ajankohtaisesta.
Totuin jo lapsena siihen,
että k a i k k i uutiset kuunneltiin ja/tai katsottiin.
Sääkin sataan kertaan.
Vähempikin tieto maailmasta riittäisi.


Mutta ihanaa, että on arki.
Juhlina en ole parhaimmillani,
arkena minulla on siihen edes mahdollisuus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti